Festival Nový ruský film v Ostravě

vloženo: 14.10.2019           komentářů: 0

V Ostravě bude probíhat od 16. do 20. října festival Nový ruský film. Organizátoři festivalu se pokouší navázat na velmi úspěšný loňský ročník a dovezli do Česka nejúspěšnější snímky současné ruské kinematografie – filmy, které vznikly v letech 2018 a 2019.
Nabídka festivalových filmů je i v tomto roce velmi široká – diváci mají možnost vidět všechny filmové žánry – komedie, horory, dramata, cestopisy, dětské filmy i dokumenty. Celkem bude během festivalu představeno přes 30 filmů.
V Ostravě bude promítání filmů probíhat v Minikině. Diváci se mohou těšit na dobrodružný cestovatelský film Veliká severní cesta, na historické drama Tobol z dob osidlování Sibiře, na drama Pár, na komedii Milenky o pomstě podvedených žen a na film Poutníci trpělivostí, ve kterém se romantický příběh změní v napjatý thriller.
Druhý ročník festivalu Nový ruský film byl zahájen 27. září v Praze a přehlídka ruských filmů se dále uskuteční v Brně, Plzni a Zlíně. Zde budou filmy promítány od 10. do 20. října 2019.
Generálním partnerem festivalu je ruská korporace pro atomovou energii Rosatom a hlavními partnery Sberbank a Expobank. Partnery festivalu v Ostravě je společnost Vítkovice Steel.

autor: Zuzana Sommerová