Divadlo bratří Formanů

vloženo: 23.07.2019           komentářů: 0

Divadlo bratří Formanů přemění ostravskou Černou louku v Divoký západ.Na přelomu září a října do Ostravy zavítá Divadlo bratří Formanů se svou nejnovější putovní inscenací Deadtown. V rámci mezinárodního loutkářského festivalu Spectaculo Interesse Formany do severomoravské metropole pozvalo Divadlo loutek Ostrava. Diváci mohou představení zhlédnout v termínech 29. a 30. září a 2. až 4. října vždy od 19 hodin ve speciálním divadelním stanu na výstavišti Černá louka. Vstupenky jsou již v prodeji.
Po Praze, Plzni, Hradci Králové, Brně a řadě zahraničních měst napříč Evropou se nejnovějšího počinu Divadla bratří Formanů na podzim dočká i publikum v Ostravě. Představení s názvem Deadtown mohou diváci navštívit v rámci mezinárodního loutkářského festivalu Spectaculo Interesse, který pořádá od 29. září do 4. října 2019 Divadlo loutek Ostrava. Na výstavišti Černá louka v tu dobu vyroste speciální divadelní stan, připomínající starou dřevěnou boudu, v němž budou moci diváci v devadesáti minutách zažít kouzlo Divokého západu a starých westernových filmů.

Díky řadě technologických triků se představení pohybuje na pomezí divadla a filmu. Využívá například systému pojízdných pláten, díky kterým navozuje dojem 3D obrazu. Čerpá z poetiky němých filmů, grotesky, starých černobílých fotografií i komiksu. Formani tím vzdávají hold všem průkopníkům a vynálezcům, díky kterým mohla kinematografie vzniknout.

Atmosféru Divokého západu herci navozují již při čekání diváků před divadelním stanem a nepoleví ani po skončení představení, kdy všechny pozvou na jeviště do Saloonu. Děj představení je rozdělen na dvě části. V té první publikum baví přiznaně pokleslý kabaret plný zpěvu, tance, kouzel a jiných zábavných scének, který ilustruje, jak si Divoký západ představuje hlavní postava inscenace - majitel onoho laciného kabaretu žijící na začátku dvacátého století v Praze. Ve druhé půlce se kabaretiérovi, jelikož je zároveň iluzionistou, podaří přenést sebe i publikum na tehdejší Divoký západ, kde však shledá, že realita je mnohem nebezpečnější, než si ji představoval. Diváci jsou vtaženi do fantazijního černobílého světa inspirovaného starými westernovými filmy, kde naivní dívky propadají kouzlu nebezpečných pistolníků.

Deadtown mělo světovou premiéru v roce 2017 ve Francii, tu českou později téhož roku v Praze. Od té doby divadlo s představením, často opakovaně, vystupuje kromě Francie i v Anglii, Belgii, ve Španělsku, Dánsku nebo v Itálii. Tuzemští diváci mohli s Formany na Divoký západ vyrazit například na festivalech Skupova Plzeň nebo Divadelní svět Brno.

Vstupenky na jednotlivá představení jsou v prodeji na pokladně Divadla loutek Ostrava, na pobočkách Ostravského informačního servisu a na všech dalších prodejních místech divadla. K dostání jsou také online na ....dlo-ostrava.cz.

autor: Klára Šebestová