Proslulý Royal Moscow Ballet

vloženo: 24.09.2018           komentářů: 0

Proslulý Royal Moscow Ballet okouzlí Prahu a Ostravu

Do Prahy a Ostravy přijede v prosinci 2018 jeden z nejrespektovanějších baletních souborů současnosti. Zástupce věhlasné ruské baletní školy se v České republice představí s inscenací Labutí jezero a Louskáček. Soubor Royal Moscow Ballet je sestaven z vybraných baletních umělců a reprezentuje klasickou baletní školu Ruska. Vstupenky na představení lze zakoupit v síti Ticketportal.

Nejvytíženější baletní soubor světa - Royal Moscow Ballet si v České republice naplánoval vystoupení v termínech 4. a 5. prosince, kdy se představí pražskému publiku v Kongresovém centru. Následně se přesune do ostravské Multifunkční auly Gong, kde vystoupí 7. a 8. prosince. V každém z měst představí obě plánované inscenace, tedy legendární příběh Labutí jezero i pohádkového Louskáčka, který bude koncipován jako odpolední představení pro rodiny s dětmi. "Navazujeme na úspěšné vystoupení souboru v minulých letech, kdy baletní umělci několikrát vyprodali sály a sklidili velký úspěch," uvádí tisková mluvčí organizátora představení, Květa Havelková. Soubor přijede opět v tom nejlepším obsazení, které nabízí. Nejen fanoušci baletu se mohou těšit na skvělé baletní výkony předních tanečníků světa.

Labutí jezero

Příběh Labutího jezera patří mezi nejznámější baletní inscenace historie. Legendární balet na hudbu Petra Iljiče Čajkovského zná a obdivuje publikum po celém světě již od roku 1877, kdy mělo představení premiéru. Děj slavného baletního představení pojednává o spanilé princezně Odettě, kterou zaklel zlý čaroděj Rudovous do labutě. Princeznu si zamiloval princ, který jí slíbí lásku. Na oslavu princových narozenin však přijede čaroděj se svou dcerou Odýlií, které přičaroval podobu princezny Odetty. Princ podléhá temperamentní černé labuti a falešnou princeznu požádá o ruku. To Odettě zlomí srdce a Rudovous slaví své vítězství. Něžná labutí princezna však nakonec princi odpouští a ten se silou své lásky k Odettě postaví čaroději. Balet má dva konce, jeden šťastný a jeden tragický. Royal Moscow Ballet již tradičně hraje tu variantu s happy endem.

Louskáček

Dalším známým baletním představením, z pera hudebního skladatele Čajkovského, je pohádkový vánoční příběh Louskáček. Ten vezme diváky do světa dětské fantazie. Vše začíná Štědrým dnem, scénou u vánočního stromečku, kdy děti netrpělivě očekávají kouzelný okamžik, kdy objeví dárky. Dívka Klárka objeví pod stromečkem dárek od svého strýce, roztomilou hračku louskáček na ořechy a dobrodružství začíná. Klárka se ve snu prochází s oživlou hračkou, Louskáčkem, pohádkovým světem.

Termíny představení:

Praha - Kongresové centrum

4.12. 2018 - Labutí jezero, 20:00 hodin

5.12. 2018 - Louskáček, 19:00 hodin

Ostrava - Multifunkční aula Gong

7.12. 2018 - Labutí jezero, 20:00 hodin

8.12. 2018 - Louskáček, 15:00 hodin - odpolední představení

autor: Martin Zvoníček - Blue gekko

19.10.2018

Pálení biologického odpadu
V posledních dnech stále častěji vyjíždějí hlídky městské policie k událostem souvisejícím s porušováním obecně závazné vyhlášky zakazující spalování suchého rostlinného materiálu na území města. Problém se týká především okrajových částí města a upozorňují na něj samotní občané. Obtěžují je zplodiny spalovaného zahradního odpadu. Přivolaní strážníci při zjištění protiprávního jednání vyzvou dotyčné k uhašení ohně a přestupkové jednání vyřeší uložením pokuty příkazem na místě.

13.10.2018

Odhodili živé kotě do kontejneru
Dne 13. října 2018 byla vyslána hlídka do Ostravy-Hrušova, kde se mělo nacházet kotě uvězněné v kontejneru se sklem. Na tento nepříjemný případ upozornila žena, která zasahující hlídce místo s kotětem ukázala. Strážníci se po posouzení situace rozhodli na místo přivolat hasiče, kterým se kotě z kontejneru podařilo v pořádku vyprostit. Svědkové události se shodovali, že kotě do kontejneru bylo úmyslně vhozeno, ale nedokázali strážníkům označit nebo popsat osobu, která se tohoto skutku dopustila.

06.10.2018

Kdo koho napadl?
Touto otázkou se zabývaly hlídky v podvečer dne 6. října 2018. Obsluha kamerového systému totiž zaregistrovala napadení muže v městské části Ostrava-Kunčičky. Vyslaní strážníci na místě spatřili osobu s krvácejícími tržnými ranami v obličeji. Zraněný tvrdil, že byl napaden neznámým mužem. Hlídky díky podrobnému popisu osobu dohledaly a zadržely. Mladík však strážníkům tvrdil přesný opak, než poraněný muž. Podle jeho slov měl být on obětí napadení po slovní potyčce. Nezletilec (14 let) byl předán k dalšímu šetření přivolaným státním policistům. Poraněnému byla přivolána rychlá záchranná služba. Na kamerovém záznamu vše nasvědčovalo, že napadený byl opravdu nezletilý mladík. Díky pořízenému záznamu bude jednodušší domoci se spravedlnosti. K dnešnímu dni je v provozu více než 700 kamerových bodů, které pomáhají při objasňování trestných činů a přestupkových jednání.

03.10.2018

„Ztratil jsem se a hledám tatínka.“
Těmito slovy odpověděl čtyřletý chlapec na otázku, kterou mu položil strážník vykonávajících obchůzku v podvečer dne 3. října 2018 v Ostravě-Dubině. Pěší hlídka si povšimla plačícího dítěte v blízkosti dětského hřiště. Strážníci se nejprve pokusili zjistit informace vedoucí k nalezení ztraceného tatínka, nebo bydliště, ale marně. "Tuďma chodíme do obchodu," to bylo vše, co bezradné dítě dokázalo říct při snaze navést hlídku ke svému domovu.

01.10.2018

Pokusili se ho oloupit
Pokusili se ho oloupit, hrozili mu střelnou zbraní.Dne 1. října 2018 v brzkých ranních hodinách oslovil hlídkující strážníky v Ostravě-Mariánských Horách muž, který se měl stát obětí loupežného přepadení. Hlídce také následně popsal osoby, které od něj požadovaly finanční hotovost pod pohrůžkou střelné zbraně. Při následné kontrole okolí strážníci spatřili skupinu osob odpovídající udanému popisu. Jejich totožnost byla oznamovatelem potvrzena. Jeden z oslovených mužů také strážníkům dobrovolně vydal střelnou zbraň.