Proslulý Royal Moscow Ballet

vloženo: 24.09.2018           komentářů: 0

Proslulý Royal Moscow Ballet okouzlí Prahu a Ostravu

Do Prahy a Ostravy přijede v prosinci 2018 jeden z nejrespektovanějších baletních souborů současnosti. Zástupce věhlasné ruské baletní školy se v České republice představí s inscenací Labutí jezero a Louskáček. Soubor Royal Moscow Ballet je sestaven z vybraných baletních umělců a reprezentuje klasickou baletní školu Ruska. Vstupenky na představení lze zakoupit v síti Ticketportal.

Nejvytíženější baletní soubor světa - Royal Moscow Ballet si v České republice naplánoval vystoupení v termínech 4. a 5. prosince, kdy se představí pražskému publiku v Kongresovém centru. Následně se přesune do ostravské Multifunkční auly Gong, kde vystoupí 7. a 8. prosince. V každém z měst představí obě plánované inscenace, tedy legendární příběh Labutí jezero i pohádkového Louskáčka, který bude koncipován jako odpolední představení pro rodiny s dětmi. "Navazujeme na úspěšné vystoupení souboru v minulých letech, kdy baletní umělci několikrát vyprodali sály a sklidili velký úspěch," uvádí tisková mluvčí organizátora představení, Květa Havelková. Soubor přijede opět v tom nejlepším obsazení, které nabízí. Nejen fanoušci baletu se mohou těšit na skvělé baletní výkony předních tanečníků světa.

Labutí jezero

Příběh Labutího jezera patří mezi nejznámější baletní inscenace historie. Legendární balet na hudbu Petra Iljiče Čajkovského zná a obdivuje publikum po celém světě již od roku 1877, kdy mělo představení premiéru. Děj slavného baletního představení pojednává o spanilé princezně Odettě, kterou zaklel zlý čaroděj Rudovous do labutě. Princeznu si zamiloval princ, který jí slíbí lásku. Na oslavu princových narozenin však přijede čaroděj se svou dcerou Odýlií, které přičaroval podobu princezny Odetty. Princ podléhá temperamentní černé labuti a falešnou princeznu požádá o ruku. To Odettě zlomí srdce a Rudovous slaví své vítězství. Něžná labutí princezna však nakonec princi odpouští a ten se silou své lásky k Odettě postaví čaroději. Balet má dva konce, jeden šťastný a jeden tragický. Royal Moscow Ballet již tradičně hraje tu variantu s happy endem.

Louskáček

Dalším známým baletním představením, z pera hudebního skladatele Čajkovského, je pohádkový vánoční příběh Louskáček. Ten vezme diváky do světa dětské fantazie. Vše začíná Štědrým dnem, scénou u vánočního stromečku, kdy děti netrpělivě očekávají kouzelný okamžik, kdy objeví dárky. Dívka Klárka objeví pod stromečkem dárek od svého strýce, roztomilou hračku louskáček na ořechy a dobrodružství začíná. Klárka se ve snu prochází s oživlou hračkou, Louskáčkem, pohádkovým světem.

Termíny představení:

Praha - Kongresové centrum

4.12. 2018 - Labutí jezero, 20:00 hodin